06-1-220-7013 06 20 552-6305

H-P:15-21 K-Sz-Cs: 8-21 Sz: 8-20 Padma Jógastúdió

Blog

Mitől ereszkednek meg a melleim?

Minden nőt érint ez a téma, hiszen van, akinek még nem, és van, akinek már megereszkedtek mellei.

Mindenki szép és feszes melleket szeretne, és ezért tehetünk is.

Gondolnánk, hogy egy zacskó chips vagy ruhánk hozzájárulhat a lógó mellekhez?


Azért, mert gyereket szültünk, vagy túlsúlyunk van, melleinknek nem kell megereszkedniük.

Mi lehet az oka a mell megereszkedésének?

És mit tehetünk ellene?

1.) Rossz melltartó viselése

A nők 80 százaléka rossz melltartót visel. Nem csak a forma számít, hanem a méret is. Túlnyomó többségben rossz méretű melltartót viselünk. Kizárhatjuk az egyel nagyobb méret lehetőségét okként, mert az ellenkezője fordul elő inkább. Kisebb melltartót viselünk, mint kellene. Ennek következményeként a mellizmok szalagjai ellanyhulnak, elveszítik feszességüket, és nem biztosítanak tartást.

Ebből ne következtessünk rögtön arra, hogy a melltartó viselés fölösleges, mert nem így van. A melltartó támogatja a kötőszöveteket, véd a gravitáció ellen, de csak akkor, ha a jó méretet hordjuk. Érdemes szakember tanácsát kikérni vásárláskor.

2.) Dohányzás

A dohányzásról mindannyian tudjuk, hogy egészségtelen. De ez is hozzájárulhat melleink megereszkedéséhez. Mi az összefüggés? A dohányzás károsítja a bőrt, a rákkeltő füst felszívódik a bőrön keresztül, ami így nem tud kellő mennyiségű elasztint termelni. Már a neve is azt sugallja (elasztin), hogy rugalmasságot biztosít nem csak a mellben található izomrostoknak.

3.) Nem iszunk elég narancslevet

A melleknek szükségük van a C-vitaminra és B-vitaminra. Ezek a vitaminok segíti szervezetünkben a kollagén termelést, mely elengedhetetlen a rugalmas szövetekhez. Miért nem kapszulában érdemes szedni a kombinált vitaminokat? Mert a természetesen bevitt vitamint szervezetünk normál módon dolgozza fel, míg a B-vitamin túladagolható. Ezért csak természetesen!

4.) Súlyingadozás

A BMI értékről már mindenki hallott. Ebben mérik az optimális testzsír arányát. Sok nő a mellkasára és ezzel együtt a mellére hízik, és ugyan így van ez a fogyókúrával is. Aki elhízik, mellei is nagyobb tömeget nyomnak, amit nehéz megtartania a kötőszöveteknek. Aki hirtelen lefogy, annál pedig a bőr nem képes tartani az iramot a változással, és a megnyúlt bőr csak neheze vagy egyáltalán nem képes regenerálódni. Ekkor fontos igazán a jó méretű melltartó viselése. Tudtuk, hogy évente érdemes megnéznünk, milyen melltartóméret lenne megfelelő? Ez azt jelenti, hogy nem a megszokott méretet vesszük el a polcról, hanem többféle fazont felpróbálunk.

5.) Nem viselünk melltartót

A sport nagyon egészséges, ám lehet, hogy stresszt okoz melleinknek. Hiszen melleink testünk minden rezdülésére mozgásba jönnek. Aki rendszeresen fut, tornázik, érdemes, hogy ezekre az alkalmakra melltartót, például sportmelltartót viseljen. Így óvhatóak meg a mellben található kötőszövetek.

6.) Nem ápoljuk eléggé melleinket

Kicsit furcsán hangzik, pedig a mellek masszírozása serkenti a bennük található vérkeringést, erősíti az izmokat, éppen úgy, mint a hát vagy teljes testmasszázs. Használjunk tápláló olajat, és kétnaponta gyengéden masszírozzuk át melleinket. A tápláló olaj visszaadja mellszövetünk feszességét, vitalitását.

7.) Megfelelő napvédelem

A napozás kiszárítja bőrünket. És, ha mellünkön a bőr elveszíti nedvességtartalmát, akkor a bőr összezsugorozik, ráncos lesz, és a szövetek is károsodnak. Ezért érdemes télen (szolárium) és nyáron gondoskodni a megfelelő napvédelemről.

8.) Egészségtelen táplálkozás

Chips, édesség… Hmmm! De legyünk óvatosak, és táplálkozzunk egészségesen. A helytelen, kalóriadús, rostban szegény ételek elhízáshoz vezetnek, és bizony nem csak csípőnkre, combjainkra rakódik majd le a felesleg, hanem melleinkre is. Minél nagyobb a mell, annál nagyobb a gravitáció.

Forrás: novilag.hu 

Utalványok