06-1-220-7013 06 20 552-6305

H-P: 8.00-21.00 Sz: 8.00-20.00 Padma Jógastúdió

Foglalkozások

A Tai Chi Chuan-nak sok fordítása ismeretes, hívják a „harcművészetek királynőjének”, vagy például a „legvégső ökölnek”. A gyakorló kezdetben rendkívül lágy és lassú mozdulatokkal kezd foglalkozni, hogy a harmonikus mozdulatokat elsajátítsa. Meg kell tapasztalnia azt az energiát, ami majd a hosszú és kitartó gyakorlás után a mozdulatait irányítani fogja. Az alapok megismerése után a formagyakorlatok leegyszerűsödnek és a figyelmet az ősprincípium a Yin és Yangelvének elsajátítására kell fordítani. Addig kell gyakorolni a mozdulatokat az őselv segítségével, amíg a mozdulatsor egyetlen egy mozdulattá nem válik.

Az Áramlás Tai-chi órákon több keleti mozgásművészetet alkalmazunk. Bemelegítéshez a Chi-kung és a Hatha jóga elemeit használjuk, hogy az energiákat kiegyensúlyozzuk és a testet rugalmas, oldott állapotba hozzuk, ami segít a Tai-chiformák világába való megérkezéshez. Ez a harmonikus, meditatív mozgás összekapcsolja a testi-lelki-szellemi szintet. Megérkezve Önmagunkba, elcsendesült tudattal, mozgunk, a test lágyan, áramlóan követi a lélek táncát, a légzéssel összhangban. A Tai-chi kiválóan javítja az egyensúlyérzéket testi és lelki szinten, a központosítottságot és a koncentrációt, nyugalom és béke költözik a testbe és a lélekbe, valamint az erőnlétre is nagyon jó hatással van.
                   
"...A tajcsi, mint valamennyi keleti mozgásforma, nem választja külön a testet és a szellemet, az előbbi karbantartását elképzelhetetlennek tartja az utóbbira fordított figyelem nélkül. Ezért a tajcsi meditatív mozgás is, ahol a gyakorlatok túlmutatnak a fizikai működésen, és az elengedettség, nyitottság állapotának elérését kínálják. Ahogy a tajcsit magas szinten művelők fogalmaznak: a mozgásban a belső biológiai és tudati működés nyilvánul meg. A lassan végzett, átgondolt mozdulatsor valójában mozgásban végzett meditáció, melynek fontos eleme a megfelelő légzés. Amikor tajcsi-gyakorlatokat végzünk, fontos, hogy tudatunkkal is ott legyünk, ne kalandozzunk mindenfelé. Csak így "hat" a mozdulat, s ezáltal segít is ellazulni, kiszakadni a napi gondokból, hisz legalább a gyakorlás idejére nem foglalkozunk a hétköznapi problémákkal. Másként nincs is értelme.
A tajcsi alapvetően harcművészet, melynek eredetét sok forrás a saolin kolostorok harcosaihoz köti. Az idők folyamán több stílusa alakult ki, melyek attól függően határolódnak el egymástól, hogy milyen módon és milyen hangsúllyal kezelik a harci, önvédelmi elemeket, valamint a gyógyító és egészségmegőrző hatást. Az emberek más-más indíttatásból kezdenek el tajcsit gyakorolni: fizikumuk fenntartásáért, egészségük megőrzéséért, küzdősporttudásuk tökéletesítéséért, a mozgás adta nyugalomért, meditatív állapotért. Természetesen a harcos elemeket hangsúlyozottan kezelő ágakban is érvényesül az egészségmegőrzés, a meditáció szerepe. Sőt helyesebb, ha azt mondjuk, hogy a tajcsi mindezek összessége, és az egészségmegőrző szerepet kiemelő stílusból kerültek ki a harci elemek."
-Simkó Gabriella-
A levezetéshez keleti masszázstechnikát és Do-In gyakorlatsorokat használunk, amelyek segítségével az óra alatt felhalmozott Chi-t, életerőt egyenletesen az akupresszúrás pontokba, csatornákba masszírozzuk, dörzsöljük, ütögetjük és használjuk a hangrezgések energiáit is.

Tai Chi





Oktató



Tóth Roland

Utalványok